10.06.2015
Pozwolenie na budowę inwestycji Zespołu Szkolno - Przedszkolnego!
Pozwolenie na budowę inwestycji Zespołu Szkolno - Przedszkolnego!
Z radością informujemy, że inwestycja Zespołu Szkolno - Przedszkolnego uzyskała decyzję o pozwoleniu na budowę!
25.03.2015
Warsztaty architektoniczne na Uniwersytecie Dzieci
Warsztaty architektoniczne na Uniwersytecie Dzieci
W dniu 21 marca odbyły się pierwsze warsztaty architektoniczne o sztuce kreowania przestrzeni i odczuwania jej pt "Czy czerwona ściana może mnie zezłościć?". Zajęcia były prowadzone w ramach Uniwersytetu Dzieci w Krakowie i skierowane dla dzieci w wieku 8-9 lat.
 
Głównym celem warsztatów było zwrócenie uwagi młodych studentów na oddziaływanie przestrzeni na ludzi, emocje jakie w nas wzbudza. Pokazanie, że architektura może krzyczeć, koić i niepokoić a przestrzeń, w której żyjemy determinuje nasze samopoczucie. Materiał, kolor, kształt, wielkość, światło – to wszystko ma wpływ na to jak się czujemy. Projektując świadomie dobieramy: skalę budynków, wzajemne relacje między różnymi obiektami, materiały, faktury – to wszystko decyduje, jak odbieramy daną przestrzeń.
 
Uczestnicy warsztatów przed przystąpieniem do głównego zadania musieli wykonać dwa ćwiczenia wprowadzające. Pierwsze polegało na określeniu właściwości poszczególnych materiałów budowlanych a następnie nazwaniu odczuć jakie w nich wzbudzają. Chcieliśmy przez to zwrócić uwagę, że użyte w architekturze materiały wpływają na nasze zmysły i odbieranie architektury. W kolejnym zadaniu wprowadzającym studenci próbowali nazwać emocje jakie wzbudza w nich architektura, w zależności od sposobu jej kształtowania - relacji przestrzennych, użytych materiałów i kontekstu. Wyniki obu ćwiczeń potwierdziły, że nasze emocje są bardzo subiektywne i pomimo obiektywnych odczuć potrafią być także rozbieżne.
 
Zwieńczeniem zajęć było wykorzystanie zdobytych wcześniej doświadczeń i wspólne budowanie miasta przyjaznego dla mieszkańców. Celem ćwiczenia było pokazanie, że przestrzeń w której żyjemy determinuje nasze samopoczucie, skala budynków, wzajemne relacje, materiały, faktury decydują o jej odbiorze i jakości. Chcieliśmy także pokazać, że tworzenie architektury jest pracą zespołową i wymaga wzajemnej koordynacji wielu specjalistów. Zapał, kreatywność i ciekawość studentów pokazuje duży potencjał przyszłych architektów.
 
Warsztaty prowadzone były przez Joannę i Pawła Migut, Agnieszkę Gozdek i Adama Derlatkę.
14.07.2014
I Nagroda w Konkursie na Zespół Szkolno – Przedszkolny przy ul. Kłodzkiej we Wrocławiu
I Nagroda w Konkursie na Zespół Szkolno – Przedszkolny przy ul. Kłodzkiej we Wrocławiu
Nasza praca otrzymała I nagrodę w konkursie na Zespół Szkolno-Przedszkolny we Wrocławiu! Poniżej opinia sądu konkursowego:
 
Praca wyróżnia się na tle pozostałych poprzez subtelne, bardzo wyważone podejście do zadania zaprojektowania zespołu szkolno-przedszkolnego. Trzon rozwiązania stanowi wewnętrzny dziedziniec, zaprojektowany na dwóch przenikających się poziomach trafnie separujących poszczególne elementy składowe programu funkcjonalnego. Wzdłuż niego zorganizowane zostały poszczególne, wzajemnie skomunikowane bloki znacznie, zdecydowanie podnoszącego atrakcyjność przestrzenną i użytkową przedsięwzięcia.
 
Praca charakteryzuje się poza poprawnością rozwiązań, dobrze zorganizowanym ruchem użytkowników (z jedynym zastrzeżeniem co do lokalizacji pokoju nauczycielskiego) oraz w większości interesującymi przestrzeniami wewnętrznymi. Ciekawie rozegrana funkcjonalnie, ukazująca spory potencjał miejsca i dobrze narysowana. Praca poprzez przyjęte stonowane rozwiązania formalne i bardzo powściągliwe środki wyrazu bardzo dobrze wpisuje się w istniejący na osiedlu Gaj kontekst urbanistyczny jednocześnie go porządkując.
 
Całość daje dużą nadzieję na wykreowanie w tej części osiedla założenia o wysokich walorach architektonicznych, ale przede wszystkim stanowiącego nową jakość w budowaniu przestrzeni publicznej.
 
Więcej informacji znajdziesz w dziale: [ Szkoła we Wrocławiu ]